Ortodonti tedavisi hangi durumlarda uygulanır?

Ortodonti yüz çevresinde, dişlerde ve kafa kemiklerinde oluşan bozukluklar ile ilgilenen bir uzmanlık dalıdır. Saydığımız yerlerdeki bozuklukları gidermek için yapılan tedavilere ortodonti tedavisi denir. Ayrıca yüzde estetik için yapılan değişimlerde ortodontinin alanına girer. En çok uygulanan ortodonti tedavisi ise diş teli tedavisidir.  Şiddetli diş çapraşıklıklarının önüne geçmek ve tedavi etmek için uygulanan diş teli tedavisi insanlar tarafından zaman zaman uygulanırken tereddüt konusu oluyor. Bunun nedeni ise görselliklerinin bozulacağı korkusu.

Diş teli tedavisinin takılma şekline ve malzemelerine göre birçok yöntemi vardır. Diş teli tedavisi ortodonti tedavisi olarak söylendiği zaman direk olarak anlaşılır. Diş teli tedavisinin yöntemlerini saymak gerekirse; geleneksel yöntem ile yapılan diş teli tedavisi, görünmez diş teli tedavisi ve indirekt bonding tedavisini sayabiliriz. Ayrıca görünmez diş teli tedavisinin diğer adı da invisaligndir. Geleneksel yöntem ile takılan diş tellerinde braketler dişin ön yüzüne takılır. İndirekt bonding yönteminde ise hastanın ağzına uygun bir kalıp hazırlanır ve braketler kalıba yerleştirilir. Bu yöntemi kullanan hastalar istedikleri zaman kalıbı ağızlarından çıkarabilirler ancak çok fazla çıkartılması tedavi sürecinin uzamasına sebep olur. Görünmez diş telinde ise braketler dişin arka tarafına yerleştirilir.

Diş çapraşıklıklarının erken tedavi edilmesi gerekir. Bu şekilde hem tedavi süreci kısalır hem de tedavi sonunda iyi bir sonuç alınır. Ortodonti tedavisi ergenlikten önceki yaşlarda uygulanırsa iyi sonuç verme olasılığı yükselir. Diş teli tedavisi 1 ay ile 3 yıl arasında değişen bir sürede uygulanabilir. Çocuklarda ortodontik bozuklukların keşfi için ortodonti uzmanlarının muayenesinden geçmeleri gerekir. Bazı ortodontik bozukluklar doğuştan gelen sorunlar olabilirken bazı durumlarda da çevresel etkiler ile ortaya çıkar. Bu nedenle anne – babaların ortodonti konusunda bilgili olmaları ve çocuklarının çevresel faktörlerden etkilenmelerinin önüne geçmeleri gerekir. Bu konu Türkiye’de son zamanlarda yaygınlaşmaya başlayan bir konu ayrıca insanlar zamanla ortodonti konusunda bilinçlenmeye başlıyorlar. Küçük çocukları olanlar ve yeni çocuk sahibi olanlar kesinlikle uygun vakitlerinde ortodonti uzmanları ile görüşerek fikir almalıdırlar.