Ortodonti Tedavi Maliyeti Hesaplanmasında Neler Göz Önünde Bulundurulur?

Ortodonti Tedavi Maliyete Seçilen Brakete Bağlıdır

Ortodonti tedavide en önemli maliyetlerden ikisi diş teli ve plaketlerdir. Normal ortodonti henüz çalışma hayatına başlamayan ya da görselliğin önemli olmadığı meslek gruplarında çalışan insanlar tarafından tercih edilir. Normal diş teli seçiminde diş teli ve braketler dişin ön yüzüne konumlandırılır. Burada seçilen yapıştırıcının kalitesi ve maliyeti de tedavinin maliyetinde bir etkendir.

Lingual tedavi yöntemi dediğimiz yöntemde diş teli ve braketler dişin ağız içine bakan tarafına konumlandırılır. Yani bu yöntem uygulandığında diş teli görünmez. Ancak normal ortodontiye göre daha pahalı bir yöntemdir. Çünkü burada her bir diş üzerine konumlanan minik boyutlu braketlerin her biri CAD- CAM programları kullanılarak, dişlerdeki eğimleri dikkate alarak kişiye özel olarak tasarımlanır. Bu tasarım sürecinde çizim için işçilik ve laboratuvar maliyetleri de eklenecektir. Tel ve braketlerin yerleştirilmesi sonrasında diş filminin çekilmesi ve durum değerlendirmesinin yapılması gerekecektir. Laboratuvar süreci de işin içine girdiğinden diş teli fiyatları lingual tedavi yönteminde daha pahalıdır.

Ortodonti Tedavi Maliyeti Hesaplanmasında Birçok Etken Göz Önünde Bulundurulur.

Diş teli fiyatları belirlemesinde birçok faktör göz önünde bulundurulur. Toplam tedavi süresi, kullanılan diş teli ve braket malzemesinin türü, malzemenin kalitesi, hastanın diş ve çene yapısı, yaşı, dişlerdeki çapraşıklığın miktarı gibi faktörler fiyatların belirlenmesinde etkilidir. 18 yaşından küçük olanlara devlette diş tedavisi de dahil her türlü tedavi ücretsiz yapılmaktadır. 18 yaşından büyük hastalar SGK güvencesi kapsamında iseler anlaşmalı olan kliniklerde belirli ücret indirimleriyle tedavi olabilirler.

Ortodonti Tedai Ücretinin Belirlenmesi Öncesinde Ayrıntılı Bir Muayene Gerekir

Bir ortdontist tedavi sürecinin zamansal planlamasını yapması ve maliyetlerini aşağı yukarı tahmin edebilmesi için, ortodontik fotoğraf çekilmesini talep eder. Ayrıca yapılacak cerrahi antero pasterio sefalometrik film analizi ile cerrahi bir planlama yapılır. Hastanın diş ve çene yapısına göre yapılacak ara kontrollerde çekilecek sefalometrik filmler ve analiz çalışmaları ve takibinde yapılan model uygulamalarıdiş teli fiyatlarıüzerinde etkili olacaktır. Mini vida uygulamaları, model set-up uygulamaları, alçı yüz maskının yapılması tedavi sürecinde uygulanan yöntemlerdir.

Metal veya lingual yöntemi tercih etmeyen bazı kişiler yeme-içme sırasında tak-çıkar uygulama rahatlığı nedeniyle şeffaf braketlerin kullanılmasını isterler. Braketlerin daha minik olması ve şeffaf olması braketlerin daha maliyetli olmasına neden olacaktır. Ancak normal braketlerden daha hassas olan şeffaf braketlerin kullanımı daha özen gösterilmesini gerektirir. Çünkü metal braketlere göre şeffaf braketler daha dayanıksızdırlar.