Ortodonti Neler İle İlgilenir?

Günümüze Yunanca 2 kelimenin birleşmesi sonucu gelmiş olan ve tıpta önemli bir yere sahip olan Ortodonti kelimesi; Türkçe adlarıyla çapraşıklık ve diş kelimelerinin birleşmesi sonucu meydana gelmiştir. Genel olarak halk tarafından sadece diş yapısını ilgilendiren bir terim olarak bilinen bu kelime aslında daha geniş bir alanı inceleyen bir bilim dalı olmaktadır. Halk tarafından sadece diş yapısında meydana gelen bozuklukları inceleyen bir bilim dalı olarak bilinen Ortodonti; aslında sadece ağız değil, ağız, çene ve yüz yapısında meydana gelen bozuklukları inceleyen bir bilim dalı olarak dikkatleri üzerine çekmektedir. Kişinin diş, ağız, çene ve yüz yapısında meydana gelen bozulmaları önlemek üzere; ilgili uzman doktorlar tarafından yapılan tedavi yöntemine ise; Ortodonti tedavisi adı verilmektedir. Bu tedavide uzman doktor tarafından öncelikle kişinin ağız, çene ya da yüz yapısı incelenerek, oluşan yapısal bozuklukların boyutları araştırılır. Daha sonra uygun bir tedavi yöntemiyle kişi tedavi edilir. Bu tedavi; kişinin yaşı ve meydana gelen bozukluğun boyutuyla doğrudan ilgili olmaktadır. Bu yüzden herkeste aynı tedavi yapılması mümkün olmamaktadır.

Ortodontistler tarafından yapılan tedavi yöntemlerinde meydana gelen farklılıklar arasında hem yapısal bozukluğun derecesi, hem de kişinin yaşı önem arz ederken; genel olarak çocuklarda yapısal bozukluğu önleyici ya da engelleyici bir tedavi yöntemi uygulanmaktadır. Yaşı ilerlemiş olan yetişkin insanlarda ise; önleyici ya da engelleyici tedavi yöntemi pek sonuç vermeyeceği için daha çok düzeltici tedavi yöntemi uygulanmaktadır. Kişinin yaşına göre değişkenlik gösteren bu tedavi yöntemi bu şekilde farklı boyutları olan bir tedavi yöntemi olarak dikkat çekmektedir. Kişi diş, ağız, çene ya da yüz yapısında meydana gelen bozukluklar için bu tedavi yöntemlerine başvururken; Ortodonti alanında en çok dikkat çeken tedavi, dişlere ya da çeneye yapılan tedavi yöntemi olmaktadır. Genel olarak bu bölüme başvuranlar diş teli taktırmak ve diş ve çene yapılarında meydana gelen yapısal bozuklukları önlemek ya da düzeltmek amacıyla doktora başvururlar. Yani Ortodonti‘nin en sık rastlanılan tedavi şekli bu olmaktadır.