DİŞ TELİ TEDAVİSİ VE SONRASI

Çocukların ve yetişkinlerin ortodonti tedavisine ihtiyaç duyduklarında en merak ettikleri konu diş teli nasıl takılır sorusudur. Ortodonti tedavisine başlamadan önce ağız içinde varsa çürük dişler dolgu yapılır, herhangi bir diş eti rahatsızlığı varsa da tedavi edilir.Dişlerin sağlıklı olduğu kanısına varılınca da diş tellerinin takılma işlemi başlar.
Peki, diş teli nasıl takılır?

Hasta koltuğa oturduktan sonra, ekartör denilen bir aparat yardımıyla dudaklar yana doğru açılır ve böyle ortodontist için ağızda rahat bir çalışma ortamı yaratılır. Aynı zamanda ekartör, hastaya diş teli takılırken arka bölgedeki dişlerin çok net görünmesine de yardımcı olur. Diş teli tedavisi uygulanırken dişlerin kuru olması şarttır. Bu yüzden dişlerin kuruluğu için tükürüğü yok edecek aletler kullanılır. Bu işlemler bittikten sonra, dişlere braket denilen çeşitli metallerden yapılan veya şeffaf olup görünürlüğü diğerlerine oranla az olan porselen braketler kullanılır. Hasta ile doktorun ortak kararına ve uygunluğuna göre de seçim yapılabilir.
Peki, diş teli takanlar ilk olarak nelere dikkat etmelidirler? Diş teli takanlar ilk önce mutlaka ama mutlaka temizliğe çok önem vermelidirler. En önemlisi diş telinin temiz tutulmasıdır. Fakat bunların dışında elbette başka önlemler de var. Örneğin, yiyecek ve içeceklere de kısıtlama gelebilir. Ancak günümüzde kullanılan diş telleri teknolojinin son ürünü olduğu için, yeme-içme yani gıda kısıtlaması olmuyor. Bu tür tellerde sadece ve sadece yapışkan şeyler, örnek vermek gerekirse; sakız ve onun gibi yapışkan şeylerin kullanılmaması gerekiyor. Eğer bu ve benzeri maddeler kullanılırsa, sakız vb. diş tellerinin üzerine yapışır, yerinden oynamalarına neden olur ya da bu yapışkan maddelerin yapıştığı noktalarda bol miktarda bakteri üremesi olur.
Ama genellikle, şu anki yeni teknolojiye sahip tellerin kullanımında herhangi bir şekilde yiyecek içecek yani gıda kısıtlaması yapılmıyor. Bu tür durumlarda bol asitli(kola,gazoz,maden suyu vb.) içeceklerden uzak durmak hastanın diş telleri için yararlı olacaktır. Diş teli takılan hastalar ilk günlerde hafif ağrılara maruz kalabilir. Eğer ağrı giderek artıyorsa,ağrı kesici içerek geçirebilirsiniz.